تاریخ انتشار : دوشنبه 9 بهمن 1402 - 0:05
کد خبر : 1129

شهردار مهاباد:

آغاز طرح تخفیف عوارض پروانه‌های ساختمان

آغاز طرح تخفیف عوارض پروانه‌های ساختمان

شهردار مهاباد گفت: به مناسبت دهه فجر طرح تخفیف عوارض پروانه ساختمانی به‌منظور تشویق مردم به ساخت‌وساز اجرایی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری « هالان-۲۴ » بابک رستم پور در گفتگو با گروه اجتماعی هالان -۲۴ اظهار کرد: به مناسبت سالگرد چهل و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری اسلامی ایران، شهرداری شروع به اجرای طرح تخفیف عوارض پروانه ساختمانی کرده است این طرح به‌منظور تشویق مردم به ساخت‌وساز در شهر و افزایش فعالیت‌های ساختمانی در شهر است با اجرای این طرح، مالکان ملک‌های جدید و قدیمی می‌توانند با کاهش عوارض پروانه ساختمانی، هزینه‌های خود را کاهش داده و به‌راحتی به فعالیت‌های ساختمانی در شهر بپردازند.

وی تصریح کرد: خیلی از مالکین قصد نوسازی یا تخریب ساختمان خود را دارند و می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند بیشتر دغدغه مردم عوارض ساختمان شهرداری است و برای هر پرونده ساختمانی یک‌بار شامل این طرح عوارضی می‌شود این عوارض معمولاً برای پوشش هزینه‌های نظافت و نگهداری شهر و همچنین تأمین منابع برای توسعه شهر استفاده می‌شود.

رستم پور در ادامه گفتگو اضافه کرد: بنابراین، با تصویب و افزایش استفاده از این طرح تخفیف ۲۰ درصد، مالکین قادر خواهند بود به‌راحتی نوسازی یا تخریب ساختمان خود را انجام داده و درعین‌حال به چهره و زیبایی شهر کمک کنند این طرح می‌تواند به رشد و توسعه پایدار شهر کمک کند و به مالکین فرصت فعال‌شدن در راستای فعالیت‌های ساخت‌وساز کمک بسزایی داشته باشد.

شهرداری مهاباد بیان کرد: با اجرای این طرح، تخفیف عوارضی شهرداری به میزان ۲۰ درصد اعمال خواهد شد. این تخفیف به‌منظور تشویق مردم برای ساخت‌وساز در مهاباد و حومه اجرایی شده است.

وی افزود: بر اساس صورت‌جلسه شماره ۱۰۱ و مصوبات شهرستان تعرفه و عوارض سالانه در قالب ماده ۵۹ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و طرح بودجه با تشویق ۲۰ درصد موافقت به‌عمل‌آمده است.

بابک رستم پور در پایان این گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ به زمان اتمام این طرح اشاره کرد و گفت: برای پرداخت عوارض شهرداری و مشمول به این طرح ۲۰ درصد عوارض شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۲ برابر با ضوابط و مقررات شهرسازی و شهرداری موافقت شده است.

برای پرداخت عوارض شهرداری و مشمول به این طرح، تصویب شده است که ۲۰ درصد عوارض شهرداری تا پایان سال ۱۴۰۲ برابر با ضوابط و مقررات شهرسازی و شهرداری موافقت شده است این تخفیف برای پرداخت عوارض شهرداری به‌منظور تأمین منابع مالی برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری صورت‌گرفته است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =