تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1403 - 0:24
کد خبر : 3616

اجرای ۵۲ طرح گردشگری در آذربایجان‌غربی

اجرای ۵۲ طرح گردشگری در آذربایجان‌غربی

۵۲ طرح گردشگری در آذربایجان‌غربی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درطرحهای گردشگری آذربایجان‌غربی رو به افزایش است، گفت: به‌ غیر از ۴۱ پروژه افتتاحی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، در حال حاضر ۵۲ طرح با حجم سرمایه‌گذاری شش هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست که پیش بینی می شود با بهره‌برداری از این طرحها برای یکهزار و ۱۸۷ نفر شغل ایجاد و تعداد یکهزار و ۱۱۰ اتاق با دو هزار و ۳۶۱ تخت اقامتی به ظرفیت تختهای اقامتی استان اضافه شود.

مرتضی صفری افزود: از این تعداد طرح ۹ پروژه بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که شامل دو هتل پنج ستاره، یک هتل چهار ستاره، مهمانپذیر، دو واحد سفره‌خانه سنتی و مجتمع گردشگری و بومگردی با سرمایه‌گذاری یکهزار و  ۲۹۸ میلیارد تومان است.

صفری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۷۶ موافقت اصولی درحوزه‌های هتل، هتل ‌آپارتمان، مهمانپذیر، بوم‌گردی، مرکز تفریحی، سفره‌خانه و مجتمع های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان و اشتغال دو هزار و ۱۴۰ نفر صادر شده و ۲۴ پروانه بهره‌براری با حجم سرمایه‌گذاری ۴۸۵ میلیارد تومان و اشتغال ۷۶ نفر نیز صادر شده است.

وی اظهارکرد: در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت و برای  ۲۲۷ نفر اشتغال ایجاد شد و امسال هم تاکنون ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که در نتیجه آن برای ۴۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به افتتاح ۱۲ واحد اقامتی شامل هشت واحد بوم‌گردی و چهار مهمانپذیر در استان در سفر وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با افتتاح آنها ۲۲۱ تخت به تعداد تخت‌های استان اضافه شده است که در حال حاضر تعداد تخت‌های اقامتی استان به پنج هزار و ۵۸۶ تخت رسیده است.

وی افزود: در مجموع در هفته پیش ۴۱ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در آذربایجان‌غربی با سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۱۱۱ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

صفری اضافه کرد: این طرحها در شهرستانهای ارومیه، خوی، نقده، شوط، سلماس، مهاباد، چالدران، بوکان، چایپاره، پیرانشهر، سردشت، و میاندوآب به بهره‌برداری رسیدند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 6 =