تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 0:05
کد خبر : 3791

توزیع پنج نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی

توزیع پنج نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی

مدیر منابع آب شهرستان مهاباد گفت: تا اواخر شهریور ماه امسال پنج نوبت آب برای آبیاری اراضی کشاورزی پایاب سد به کشاورزان می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ خالد رحمانی با اشاره به مدیریت آب مخزن سد مهاباد گفت: با مدیریت صحیح و خوب آب ذخیره پشت سد مخزنی مهاباد که همواره از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای و این مدیریت و البته از دغدغه‌های عموم مردم در سال‌های کم‌آبی بوده، ضمن تأمین آب آشامیدنی پایدار شهری و روستایی، تأمین حقابه دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری شهرستان، چهار نوبت آبیاری کشاورزی رهاسازی و تا نیمه شهریور ماه پنجمین نوبت آن نیز به کشاورزان منطقه اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از منابع آبی شهرستان از اهم وظایف خطیر این مدیریت است، اظهارکرد: عملیات جلوگیری از حفار‌های غیرمجاز یکی از برنامه‌ها بوده که در شبانه روز گذشته با همکاری دادستان و عوامل نیروی انتظامی از حفر دو حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری و ادوات غیرمجاز آنها توقیف شد.

رحمانی گفت: به پیشنهاد جهاد کشاورزی شهرستان تأمین آب کشت پاییزه نیز امسال از برنامه‌های این مدیریت است.

مدیر منابع آب شهرستان مهاباد ضمن قدردانی از شرکت توزیع برق شهرستان در همراهی و جلوگیری از قطع برق ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی شبکه آبیاری برای جلوگیری از تنش‌ها و رفاه حال کشاورزان که یکی از مصوبات جلسات قبل بود، بر لزوم حل همیشگی مشکل و تعیین تکلیف نهایی ایستگاه‌های پمپاژ ۴، ۵، و ۶ تأکید کرد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =