تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 0:34
کد خبر : 3425

رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد خبر داد:

رشد ۱۰ درصد تولید گندم در مهاباد

رشد ۱۰ درصد تولید گندم در مهاباد

رئیس اداره جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم به مقدار ۹۸ هزار تن افزایش یابد که نسبت به سال قبل، رشد ۱۰ درصدی داشته باشد.

صلاح‌الدین حق‌گوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ اظهار کرد: در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم به مقدار ۹۸ هزار تن افزایش یابد که نسبت به سال قبل، رشد ۱۰ درصدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در شهرستان مهاباد، هفت مرکز خرید در حال فعالیت هستند از این تعداد، سه مورد از جمله کارخانه آب قزل دشت، کارخانه آب سنبل، و سیلوی مسرور برای خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی هر کدام به‌عنوان مقاصد اصلی هستند که گندم خریداری می‌کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی مهاباد دررابطه‌با این خبر بیان کرد: در بخش خلیفان سه مرکز خرید در حال فعالیت هستند که در خود شهر خلیفان یک مرکز خرید گندم وجود دارد و در “کیتکه اینفو” و “عبدالله کُرده” که بخش جداگانه هستند هر کدام یک مرکز خرید تضمینی گندم به منظور ارائه خدمات به کشاورزان آن منطقه دایر شده است.

وی افزود: در روستای قره بلاغ، به‌منظور ارائه خدمات بهتر به کشاورزان، یک مرکز خرید گندم ایجاد شده است این مرکز خرید یکی از چهار مرکز تعاون روستایی است که به‌عنوان مباشر خرید غله برای کشاورزان عمل می‌کند این تدابیر باهدف تسهیل فروش و خرید محصولات کشاورزی در منطقه بوده و بهبود فعالیت‌های کشاورزان را در نظر دارد.

صلاح‌الدین حق‌گوی خاطرنشان کرد: در مهاباد جمعاً هفت مرکز خرید تضمینی گندم دایر شده است که تا به امروز ۱۴ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند ادامه دارد.

وی در ادامه گفتگو افزود: برای سال زراعی ۱۴۰۳، قیمت رسمی تصویب شده برای خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است که با افت بین دو و چهار درصد قبل از خرید است در سال ۱۴۰۳، مساحت کلی گندم کاشته شده ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است از این مقدار، ۴۵ هزار هکتار آن به‌صورت دیم کشته شده و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر آبیاری کاشته شده است.

گفتنی است؛ مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + دو =