تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 0:02
کد خبر : 3120

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد خبر داد:

زنده‌گیری یک حلقه مار سمی در مهاباد

زنده‌گیری یک حلقه مار سمی در مهاباد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد گفت: مبنی بر ورود یک حلقه مار سمی و بسیار خطرناک که وارد منازل مسکونی و عمومی شده و باعث وحشت شهروندان شده بود توسط همکاران آتش‌نشانی زنده‌گیری و در دامن طبیعت رها شده است.

سردار فداکار در گفتگو با هالان-۲۴ اظهار کرد: دوشنبه شب تاریخ ۲۱ خردادماه مبنی بر ورود یک حلقه مار سمی و بسیار خطرناک که وارد منازل مسکونی و عمومی شده و باعث وحشت شهروندان شده بود ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی مهاباد بلافاصله اعزام شدند و توسط همکاران آتش‌نشانی زنده‌گیری و در دامن طبیعت رها شده است.

وی تصریح کرد: هر ساله با افزایش دما، مشاهده می‌شود که مارها وارد شهر و منازل شهروندان می‌شوند این وقایع در منطقه میدانچه حسن‌زاده گزارش شده است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: امسال به دلیل افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب‌وهوایی، ورود حیوانات موذی به‌ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش‌یافته است از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون پنج مورد در مناطق مختلف شهر گزارش شده است.

فداکار مکری اظهار کرد: بیشتر این مارها از طریق خودروهای پارک شده در طبیعت به داخل شهر و منازل راه می‌یابند که در این زمینه از شهروندان خواهشمندیم هنگام بازگشت از طبیعت داخل موتور و زیر خودرو های خودشان را بازدید کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده مار در محیط‌های عمومی و داخل منازل، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب‌زدن به آن خودداری کرده و بادقت این مار را تعقیب و محل دقیق استقرارش را شناسایی کنند و منتظر بمانند تا گروه مجهز آتش‌نشانی به محل موردنظر برسند.

سردار فداکار در پایان تأکید کرد: در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، بهتر است از کشتن و آسیب‌زدن به آن خودداری کرده و بادقت این حیوان را تعقیب کرده و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش‌نشانی یا مراجع ذیربط را برای به دام انداختن آن مطلع سازید.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × دو =