تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402 - 13:56
کد خبر : 703

آشفته بازار قیمت مرغ در مهاباد

آشفته بازار قیمت مرغ در مهاباد

روزای آخر پاییز، مردم شهر مهاباد با کمبود مرغ روبرو هستند و این کمبود باعث افزایش قیمت مرغ شده است هر کیلوگرم مرغ منجمد یا زنده در بازار بین ۹۵ تا ۱۰۸ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری « هالان-۲۴ » به نقل از پایگاه خبری هالان-۲۴؛در روزای آخر پاییز، مردم شهر مهاباد با کمبود مرغ روبرو شده‌اند و این کمبود باعث افزایش چشمگیر قیمت مرغ در فروشگاه‌ها شده است. قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد یا زنده در بازار بین ۹۵ تا ۱۰۸ هزار تومان است، درحالی‌که قیمت قانونی اعلام شده توسط اداره صنعت و معدن ۸۶ هزار تومان است.

در پی نبود مرغ بازار زنده فروشان مهاباد رونق چشمگیری گرفته است و این نشان‌دهنده استفاده بهینه سودجویان از این وضعیت موجود در مهاباد است.

علت گرانی و کمبود مرغ چیست؟

بر اساس مصوبه اعلام شده، قیمت تعیین شده برای فروش مرغ باید باقیمت ۸۵ و ۸۶ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد اما متأسفانه قیمت کشتارگاه‌ها این قیمت را نمی‌پذیرند و قیمت‌ها به طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

بر اساس گزارشات میدانی خبرنگار هالان-۲۴ فروشگاه مرغ زنده سیروان اظهار کرد: که قیمت مرغ زنده که از کشتارگاه برای خرده‌فروشی‌ها ارسال می‌شود، به قیمت ۹۴ هزار تومان عرضه می‌شود این قیمت باعث شده است که فروشگاه مجبور به افزایش قیمت و عرضه مرغ به قیمت بالاتر شود یا از ثبت سفارش مرغ خودداری کند.

نگرانی‌های مردم

یکی از خریدار مرغ در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ گفت: باتوجه‌به افزایش گرانی‌های اخیر، مردم دیگر توان خرید کافی برای محصولات اساسی مانند گوشت را ندارند این وضعیت نگران‌کننده است و نیاز به پیگیری جدی توسط مسئولین را دارد از آنجا که قیمت گوشت به حدی بالا رفته است که بیشتر مردم نمی‌توانند آن را خریداری کنند،

وی افزود: حداقل باید قیمت مرغ رو کنترل کنند و از افزایش غیرمعقول آن جلوگیری کنند این مسئله نباید نادیده گرفته شود و نیاز به پاسخگویی فوری دارد.

یکی دیگر از شهروندان مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: گرانی و کمبود مرغ تنها مشکل یک شهرستان در آذربایجان غربی نیست بلکه دیگر شهرستان ها ازجمله سردشت، پیرانشهر، بوکان، ارومیه هم این با این وضعیت کمبود مرغ و گرانی روبه رو هستند از مسئولین مربوطه درخواست پیگیری این مشکل اساسی رو داریم.

حامد رمضانی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: به دلیل وقوع تلفات زیاد در مرغداری‌های این شهرستان، مقدار تحویل گوشت به کشتارگاه‌ها کاهش یافته است. این مسئله موقتی است و تلاش می‌شود با افزایش توزیع گوشت مرغ، نیاز بازار رفع شود.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجاری مهاباد بیان کرد: شهروندانی که از نحوه کیفیت و قیمت گوشت مرغ شکایت دارند، می‌توانید با تماس با شماره تلفن ۱۲۴، شکایت خود را اعلام کنید. تا به شکایت‌ها رسیدگی شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج − یک =