تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 12:30
کد خبر : 3197

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد خبر داد:

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در عید قربان

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در عید قربان

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: برای تضمین سلامتی گوشت قرمز دام در روز عید سعید قربان، کشتارگاه‌ها و واحدهای بهداشتی مجهز به استانداردهای دامپزشکی برای شناسایی و پیشگیری از بیماری‌ها فعالیت می‌کنند.

عباس آغاز در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری هالان-۲۴ اظهار کرد: برای تضمین سلامتی گوشت قرمز دام در روز عید سعید قربان، کشتارگاه‌ها و واحدهای بهداشتی مجهز به استانداردهای دامپزشکی برای شناسایی و پیشگیری از بیماری‌ها فعالیت می‌کنند این واحدها با تشکیل چهارتیم دامپزشکی، هر نوع علائم بالقوه بیماری را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای حفظ سلامت گوشت انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: روز عید قربان، یکی از چهار تیم به حالت ثابت در محل کشتارگاه دامی مهاباد مستقر خواهند شد، درحالی‌که سه تیم دیگر به حالت سیار در نقاط مختلف شهرستان برای انجام عملیات نظارت و بازرسی از لاشه‌های کشتار فعال خواهند بود این گروه سیار شامل ۱۰ نفر بازرس است و از صبح روز دوشنبه تا پایان روز عید قربان، فعالیت‌های نظارتی خود را انجام خواهند داد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندان در روز عید سعید قربان، توصیه می‌شوند که دام خود را برای ذبح به کشتارگاه منتقل کنند تا از سالم‌بودن گوشت اطمینان حاصل شود این اقدام باعث می‌شود تا گوشت سالم به نیازمندان توزیع شود و به بهبود سلامت عمومی جامعه کمک شود.

آغاز افزود: شهروندان می‌توانند در روز عید سعید قربان از تاریخ ۲۸ خردادماه، از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر، با شماره‌های تلفن ۴۲۴۴۲۲۲۹ و ۴۲۴۴۲۲۲۸ برای ذبح بهداشتی و شرعی تماس بگیرند. همکاران ما آماده‌اند برای نظارت و انجام ذبح به محل کشتار مراجعه کنند.

عباس آغاز تأکید کرد: با فرارسیدن فصل گرما، اهمیت رعایت نکات بهداشتی بین دام و انسان بیشتر می‌شود علاوه بر استفاده از ماسک، دستکش و حفظ فاصله اجتماعی، شهروندان باید پس از ذبح قربانی خود، گوشت را تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند تا از هر گونه بروز بیماری‌های ناشی از آلودگی و باکتری‌های مخرب جلوگیری شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 − هشت =