تاریخ انتشار : جمعه 22 تیر 1403 - 13:19
کد خبر : 3469

امام‌جمعه مهاباد:

امام حسین مظهر شجاعت و عدالت بود

امام حسین مظهر شجاعت و عدالت بود

امام‌جمعه مهاباد گفت: امام حسین (ع) با قیام عاشورا نه‌تنها برای مبارزه با ظلم و ستم بلکه برای ترویج اصول اخلاقی و انسانیت و همچنین عدالت، شجاعت تلاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هالان-۲۴» به نقل از گروه اجتماعی و سیاسی هالان-۲۴ عبدالسلام امامی امروز در مسجد جامع اظهار کرد: امام حسین (ع) در اهل‌سنت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسلام و قیامت معروف است او به دلایلی همچون سخاوت، شجاعت، و دلاوری شهرت دارد اهل‌سنت به شهادت امام حسین (ع) نوه پیامبر مکرم اسلام با تمام وجود خود احترام گذاشته و این رویداد را به‌عنوان یک نمونه برجسته شناخته و در راه خدا قدردانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اهل‌سنت نوه مکرم اسلام امام حسین (ع) را الگوی برتر اخلاقی در جهان و آخرت می‌شناسند آنان سالار شهیدان را در قهرمانی، استقامت، عدالت، وفاداری به اصول‌دینی و مبارزه با ستم و ظلم راه‌پیمایان الهام‌بخش خود می‌دانند.

امام‌جمعه مهاباد درباره قیام امام حسین (ع) بیان کرد: امام حسین (ع) با قیام عاشورا نه‌تنها برای مبارزه با ظلم و ستم بلکه برای ترویج اصول اخلاقی و انسانیت و همچون عدالت، شجاعت، و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌عنوان یک مسلمان و پیرو راه حضرت محمد (ص) عمل کرد او با شهادت خود در راه خدا، پیام‌های اخلاقی و دینی خود را به نسل‌های آینده منتقل کرد و نشان داد که در برابر ستم و ظلم هرگز سکوت نباید کرد.

امامی افزود: دسته‌های سینه‌زنی حسینی روز تاسوعا و عاشورا نیز در سطح شهرستان مهاباد برگزار خواهد شد این مراسم‌ها به‌منظور گرامیداشت و یادآوری شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود.

عبدالسلام امامی تأکید کرد: پیامبر اسلام فرمودند که استمرار دین مبین اسلام با قیام سالار شهیدان سرور آزادگان آقا اباعبدالله الحسین (ع) مؤثر بود بنابراین ما باید امام حسین (ع) را در زندگی الگوی خودمان قرار بدیم ازجمله برای مقابله و استقامت در برابر زیادی خواهی‌های دنیای استکبار، برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و همچنین برای ایثار و جهاد و شهادت باید امام حسین علیه‌السلام را الگوی خودمان قرار دهیم.

امامی درباره وضعیت مردم فلسطین اظهار کرد: در نوار غزه، در پی حملات رژیم صهیونیستی و کودک کش اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۳۸ هزار و ۲۹۵ نفر به شهادت رسیده‌اند مردم فلسطین در مواجهه با مظلومیت و خسارت‌های بی‌شمار، با ایثار و ایمان به خداوند، هر روز شاهد فداکاری و شهادت عزیزان خود هستند آن‌ها با پایبندی به ایدئولوژی اسلام و دفاع از بیت‌المقدس، نشان داده‌اند که در برابر سختی‌ها هرگز ناامید نشده و به تلاش برای حفظ حقوق خود ادامه می‌دهند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − دوازده =