تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 0:50
کد خبر : 4309

به مناسبت روز سالمند:

بازدید فرماندار از مرکز سالمندان امین الاسلام

بازدید فرماندار از مرکز سالمندان امین الاسلام

فرماندار ویژه مهاباد گفت: سالمندان به‌عنوان گنجینه‌های تجربه و حکمت در جامعه، ارزش و منزلت بسیار بالایی دارند آن‌ها با سال‌ها تلاش و فداکاری، پایه‌گذار زندگی‌های ما بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ حسن عباسی از مرکز نگهداری سالمندان امین الاسلام به مناسبت گرامیداشت روز جهانی سالمند بازدید به عمل‌آورده در حاشیه دیدار در گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ اظهار کرد: در خصوص رفع مشکلات و برآورده‌کردن نیازهای این مرکز دستوراتی را صادر نمود.

وی تصریح کرد: سالمندان به‌عنوان گنجینه‌های تجربه و حکمت در جامعه، ارزش و منزلت بسیار بالایی دارند آن‌ها با سال‌ها تلاش و فداکاری، پایه‌گذار زندگی‌های ما بوده‌اند و محبت و زحماتشان باید همواره مورد قدردانی قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد بیان کرد: فرزندان باید به یاد داشته باشند که توجه به والدین نه‌تنها یک وظیفه اخلاقی است، بلکه نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن هر جامعه‌ای محسوب می‌شود غفلت از این موضوع می‌تواند پیامدهای منفی برای روابط خانوادگی و اجتماعی داشته باشد.

حسن عباسی در ادامه گفتگو افزود: سرای سالمندان به‌عنوان مکان امنی برای افراد سالخورده‌ای که کسی برای مراقبت ندارند، به شمار می‌رود و آنان می‌توانند در این خانه در محیطی سالم به زندگی خود ادامه دهند و از خدمات مختلف بهداشتی، درمانی و تغذیه مناسب استفاده کنند.

حسن عباسی خاطرنشان کرد: تکریم و احترام به سالمندان نه‌تنها وظیفه‌ای انسانی است، بلکه نشان‌دهندهٔ رشد فرهنگی یک جامعه است باید تلاش کنیم تا شرایطی فراهم آوریم که سالمندان در کمال آرامش زندگی کنند و هیچ مشکلی برای تأمین معیشت خود نداشته باشند این امر نیازمند همکاری همه‌جانبهٔ دولت، نهادهای اجتماعی و خانواده‌هاست تا بتوانیم فضایی امن و محترم برای این عزیزان ایجاد کنیم.

عباسی در پایان گفتگو افزود: خدمت به سالمندان نه‌تنها برکت دنیوی دارد، بلکه پاداش اخروی نیز به همراه خواهد داشت. با احترام به آن‌ها، ما در واقع ارزش‌های انسانی را زنده نگه می‌داریم و نسل‌های آینده را نیز با این آموزه‌ها آشنا می‌کنیم. بنابراین، بیایید همگی دست در دست هم دهیم تا جامعه‌ای بسازیم که در آن سالمندان مورداحترام قرار گیرند و زندگی شایسته‌ای داشته باشند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 8 =