تاریخ انتشار : دوشنبه 18 دی 1402 - 1:51
کد خبر : 1083

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهاباد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهاباد

بی‌خطرسازی پسماند‌ها برای حفظ محیط زیست و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهاباد از مهمترین خبر‌های نشست کارگروه پسماند مهاباد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴؛ رمضانی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اهمیت بازسازی معادن پس از بهره‌برداری گفت: در شهرستان مهاباد ۳۷ معدن فعال و ۲۴ واحد معدنی غیر فعال هستند و تاکنون ۱۷ معدن نیز سلب صلاحیت شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هم گفت: امسال ظرفیت روزانه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی این شهرستان با راه‌اندازی دستگاه جدید (اتوکلاو) به یک تُن رسیده است.

فاروق سلیمانی در رابطه با پسماند معادن هم گفت: مالکان باید درسامانه حفاظت محیط زیست پروفایل خود را تکمیل و نحوه مدیریت پسماند و مدیریت آلاینده‌ها را اجرا کنند در غیر اینصورت مشمول عوارض مالیات می‌شوند.

حق‌گوی، مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم از مدیریت پسماند‌های مزارع پس ازبرداشت محصولات خبر داد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد هم در این نشست بر کاهش پسماند‌های شهری، جمع‌آوری به‌موقع زباله‌های سطح شهر و تفکیک از مبدا تاکید کرد.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی مهاباد در دهه فجر امسال، خبر خوش این نشست بود.

در چند سال گذشته خروج پساب شهرک صنعتی مهاباد در مسیر جاده مهاباد – میاندوآب باعث آلودگی چندین زهکش و پخش بوی نامطبوع در مسیر عبور خود شده است که این امر علاوه بر پیامد‌های زیست محیطی آن، باعث نارضایتی اهالی شهر گوگ‌تپه و روستاییان این منطقه به‌ویژه کشاورزان، باغداران و حتی رهگذران شده است.

شهرک صنعتی مهاباد در ۱۸ کیلومتری شمال این شهر در مسیر مهاباد – میاندوآب قرار دارد و دارای ۱۲۰ واحد صنعتی بوده که از این تعداد ۵۹ واحد فعال و نیمه‌فعال است، این شهرک در فاصله بسیار کمی با روستای ترشکان و فاصله ۲ کیلومتری با شهر ۳۰ هزار نفری گوک‌تپه مهاباد قرار دارد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + پنج =