تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 7:19
کد خبر : 649

تاناکورای مهاباد برند ولی ارزان

تاناکورای مهاباد برند ولی ارزان

بازار ساحلی مهاباد همچنین اجناس استوک از برندهای مختلف خارجی را نیز به فروش می‌رساند، تا مشتریان بتوانند از تنوع و گزینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری هالان-۲۴؛بازار ساحلی مهاباد یا همان تاناکورا انواع و اقسام محصولات متنوع را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد این بازار شامل لباس‌های مردانه و زنانه بچه‌گانه و بزرگسالان، همچنین لباس‌های زمستانی و تابستانی از جمله کاپشن، پوتین و لباس‌های ورزشی، کلاه و دستکش، اسباب‌بازی موجود است علاوه بر این، وسایل کوهنوردی، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل برقی، کیف و کفش، نیز در این بازار قابل‌دسترس هستند.

بازار ساحلی مهاباد همچنین اجناس استوک از برندهای مختلف خارجی را نیز به فروش می‌رساند، تا مشتریان بتوانند از تنوع و گزینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

بازار تاناکورای مهاباد از دو بخش عمده و خرده تشکیل شده است بخش عمده شامل اجناس استوک از برندهای معتبر خارجی مانند ریبوک، آدیداس، شنل، زارا و برندهای ترک و معروف لوییس ویتون (با سبک مد فرانسوی) است تمامی این اجناس در تاناکورای مهاباد موجود است که به همین دلیل پایتخت تاناکورای کشور نامیده می‌شود.

تاناکورای مهاباد تاکنون برای تمامی مسافران داخلی و خارجی موردپسند بوده است بیشتر مسافران داخلی از شهرهای آذربایجان غربی و شرقی می‌آیند تاناکورای از تمامی مسافران از نقاط مختلف ایران پذیرایی کرده است همچنین، بیشتر افرادی که مراجعه می‌کنند، در روزهای تعطیل یا تعطیلات رسمی و همچنین در اولین روزهای بهار و سال نو به تاناکورای مهاباد سفر می‌کنند.

یکی از خریداران بازار تاناکورای مهاباد که از شهر بناب آمده بود گفت: برای خرید هر سه ماه یک‌بار با خانواده به مهاباد میایم و همیشه اجناسی که اینجا به فروش می‌رسد باکیفیت بالا عرضه میشه و کاملاً از خریدمون راضی هستیم.

در سال‌های گذشته، تاناکورای مهاباد فروشگاه‌های امروزی و مدرن نداشت فروشگاه‌ها با نایلون و سقف ورقی پوشیده شده بودند، اما اکنون تاناکورای به سبک معماری مدرن و کلاسیک خود رسیده است تاناکورا دارای دوطبقه است و طبقه دوم آن ۵۷۵ فروشگاه دارد، اما نیمی از این فروشگاه‌ها هنوز به طور کامل بهره‌برداری نشده‌اند.

طبقه همکف دارای ۱۷ راسته است، هر راسته به چهار بخش A، B، C، D تقسیم شده است در مجموع، این ۱۷ راسته شامل ۹۲۳ مغازه است در تمامی این راسته‌ها، تابلو راهنما برای مسافران و همشهریان نصب شده است تا بهترین دسترسی را به تاناکورا داشته باشند.

تاریخچه تاناکورای مهاباد

بازار تاناکورا از دهه ۶۰ شروع به فعالیت کرد. اولین بازاریان تاناکورا در میدان آهنگر و میدان منگور مهاباد فعالیت خود را آغاز کردند پس از گذشت زمان، تعدادی از فروشندگان به محدوده شرکت نفت سابق رفتند و در آنجا مغازه‌های زیادی راه‌اندازی کرده و کار خود را شروع کردند.

با گذر زمان، فروشندگان دوباره از محدوده شرکت نفت به دو قسمت پراکنده شدند نیمی از این فروشندگان به بازارچه نور منتقل شدند و نیم دیگر به پایانه مرکزی مسافربری مهاباد یا همان تاناکورای امروز منتقل شدند.

نخستین فعالیت بازاریان تاناکورای مهاباد از مرز پاکستان شروع شد و توسط استان سیستان و بلوچستان و ایرانشهر وارد مهاباد شد و چنین بود که نام این بازار دسته دوم فروشان به تاناکورای تبدیل شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + 18 =