تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 0:08
کد خبر : 2696

هوا شناسی مهاباد:

تداوم بارندگی ها در جنوب آذربایجان غربی تا اواخر وقت امروز

تداوم بارندگی ها در جنوب آذربایجان غربی تا اواخر وقت امروز

بارندگی ها در جنوب آذربایجان‌غربی تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در منطقه فعالیت خواهد داشت و در برخی از ساعات بارش رگباری و بهاری باران همراه با رعد و برق پیش ‌بینی می‌شود و در برخی مناطق مستعد نیز بارش تگرک همراه با وزش باد موقتی دور از انتظار نیست.

اردلان محمدپور افزود: فردا نیز بارشها بصورت پراکنده درجنوب آذربایجان‌غربی تداوم خواهد داشت.

محمدپور، با اشاره به پیش‌بینی‌های بارندگی نرمال در فصل بهار اظهارکرد: بارشها در نیمه دوم اردیبهشت ‌ماه نیز تدوام خواهد یافت و احتمالاً شاهد ورود سامانه‌های بارشی برای نیمه دوم اردیبهشت ماه خواهیم بود.

وی گفت: اگرچه بارشهای خوبی در سامانه بارشی گذشته ثبت شده اما این بارندگی‌ها کم بارشی پاییز و زمستان را جبران نکرده چراکه در منطقه موکریان بارندگی ها در این فصل از سال نرمال است و بارشهای چند روز اخیر تراز بارندگی را به نرمال نزدیک کرده است.

محمدپور، در ادامه با اشاره به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها به شهروندان توصیه کرد: از نشستن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به علت بارش رگباری باران، بالا آمدن سطح آب و وقوع سیل خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد،همچنین به دامداران،شهروندان وکوهنوردان توصیه کرد به علت پیش بینی رعد و برق از حضور در ارتفاعات و چیدن گیاهان بهاری و فعالیت کوهپیمایی خودداری کنند.  

وی، با اشاره به میزان بارندگیها در ۲۴ ساعت گذشته افزود: در این مدت شهرستان بوکان با ۳۸ میلیمتر بارندگی پربارش‌ترین شهر جنوب استان بود و پس از آن پیرانشهر با ۳۰.۲ میلیمتر، شاهیندژ و مهاباد با ۳۰ میلیمتر، میاندوآب با ۲۴.۶ میلیمتر، سردشت و تکاب ۲۱ میلیمتر، اشنویه ۱۸ میلیمتر، نقده ۱۳.۲ میلیمتر و ارومیه با ۳.۵ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشتند.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اشنویه با دو درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهرجنوب آذربایجان‌غربی بود و در این مدت کمترین میزان دمای ثبت شده در مهاباد پنج درجه سانتیگراد بود.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 4 =