تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1403 - 9:24
کد خبر : 3486

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد مطرح کرد:

ترویج فرهنگ عفاف‌ و حجاب در مهاباد

ترویج فرهنگ عفاف‌ و حجاب در مهاباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: جامعه امروزی به یک بازنگری ویژه در خصوص نقش و اهمیت خانواده‌ها نیاز دارد تا ارزش‌های اخلاقی و رفتارهای مورد نیاز با دیدگاه پویا و پیشرو در جامعه رعایت شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «هالان-۲۴» حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی صبح امروز ۲۳ تیرماه در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی و فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ اظهار کرد: حجاب یک پوشش مخصوص اسلام است که زنان مسلمان برای حفظ سلامت روان خود استفاده می‌کنند این پوشش نه‌تنها به‌عنوان عنصری از ایمان دینی، بلکه به‌عنوان یک نشانه احترام و حفظ حیثیت شخصیت زنان در جامعه تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه امروزی به یک بازنگری ویژه در خصوص نقش و اهمیت خانواده‌ها نیاز دارد تا ارزش‌های اخلاقی و رفتارهای موردنیاز با دیدگاه پویا و پیشرو در جامعه رعایت شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهاباد دررابطه‌با این خبر بیان کرد: این تغییرات باید به‌منظور تقویت ارتباطات خانوادگی، تربیت کودکان بر پایه اصول اخلاقی، ترویج همبستگی و همدلی در جامعه، و تحکیم ارزش‌های فرهنگی و دینی صورت گیرد به‌منظور ساخت یک جامعه سالم لازم است که خانواده‌ها به‌عنوان سلول‌های جامعه مسئولیت‌پذیر باشند و در قبال شکل‌دهی به فضای عمومی و رفتار مناسب در جامعه مسئول باشند.

وی افزود: باتوجه‌به اعتقادات مختلف فرهنگی و مذهبی، حجاب به‌عنوان یک اصل اساسی در زندگی خیلی از افراد جامعه تثبیت شده و همچنین حجاب نه‌تنها یک نشانه معنوی و دینی است، بلکه به‌عنوان یک عمل اخلاقی و روحانی نقش‌آفرینی می‌کند.

یاسر آقامحمدی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (ع) به‌عنوان الگوی کامل حجاب و عفاف شناخته می‌شود در حضرت زهرا (ع) پاسخ به سؤال درباره بهترین حالت برای یک زن، فرمودند: بهترین اوقات و حالت یک زن مسلمان، آن است که نه چشمش به نامحرمی بیفتد، نه هم نامحرمی را ببیند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 6 =