تاریخ انتشار : یکشنبه 6 خرداد 1403 - 0:15
کد خبر : 2926

اميد بيشتر براى صاحبخانه شدن؛

تلاش براى ساخت هزاران واحد مسکونى در مهاباد

تلاش براى ساخت هزاران واحد مسکونى در مهاباد

دولت سیزدهم تمام عزم خود را برای خانه دار شدن مردم در سطح شهر و روستا به کار گرفته و با همراه کردن مردم و مشارکت آنان، زمینه ای فراهم شده تا محرومان و خانواده های کم برخوردار امید بیشتری به صاحب خانه شدن داشته باشند که این امر با تلاش های صورت گرفته در مهاباد نیز نظیر دیگر مناطق کشور با قدرت دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ داشتن منزل مسکونی و فرار از اجاره یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مردم و خانواده ها به شمار می رود چراکه افزایش قیمت های اجاره بها همواره در ماه های ابتدایی سال خواب را از چشمان مستاجران می رباید.

از طرفی ترس از نداشتن منزل به یک معضل برای جوانان تبدیل و مانع ازدواج زوج های جوان شده و بخشی از دغدغه اصلی آنان به نحوه تامین مسکن برای زندگی معطوف شده است.

دولت سیزدهم هم از ابتدای شروع فعالیت خود بر تولید سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور تاکید داشته و در حال حاضر صدهاهزار واحد در سراسر کشور در حال ساخت بوده تا امید مردم به آینده افزایش یافته و صاحب خانه شدن آنان تسهیل شود.

ساخت انبوه مسکن، عاملی برای کاهش اجاره بها

یکی از مشاوران املاک مهاباد با بیان اینکه تنها با ساخت و افزایش منازل مسکونی می توان هزینه اجاره بها را کاهش داد، گفت: یکی از راه های کاهش اجاره و افزایش عرضه در بازار مسکن، انبوه سازی بوده تا مردم بتوانند به راحتی و با قیمت مناسب مسکن مورد نیاز خود را خریداری یا حداقل اجاره کنند.

محمد برخانه افزود: وضعیت اجاره مسکن با توجه به تورم فعلی حاکم بر جامعه و همچنین کمبود مسکن اجاره ای در سطح شهر همیشه صعودی است.

وی اضافه کرد: اوایل سال که معمولا موقع تمدید قرارداد و جابجایی مستاجران است، مردم به هر قیمتی حاضر هستند اجاره خود را تمدید کنند، چون پیدا شدن مسکن مناسب کار مشکلی است و اگر هم پیدا شود، قیمت گذاری صورت گرفته از هرگونه منطقی خارج است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =