تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 11:55
کد خبر : 3833

فرمانده انتظامی مهاباد خبر داد:

توقیف ۲ محموله کالای قاچاق در مهاباد

توقیف ۲ محموله کالای قاچاق در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در محور مهاباد – ارومیه دو محموله قاچاق از انواع ابزار آلات صنعتی و البسه تاناکورا کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «هالان-۲۴» یوسف اشرفی در گفتگو با خبرنگار هالان -۲۴ اظهار کرد: مأموران انتظامی در ایست بازرسی ایستگاه دارلک در حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی مهاباد به دو خودروی سواری از نوع پژو ۴۰۵ و پیکان‌وانت مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

یوسف اشرفی تصریح کرد: با توقیف این دستگاه‌ها و بررسی بار آن توسط مأموران، در محموله اول دو هزار قلم انواع ابزارآلات صنعتی کشف و ضبط شد و در محموله دوم یک هزار و ۶۷۹ قلم البسه تاناکورا به‌صورت قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی بارگیری شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان، ارزش کالاهای قاچاق برابر با دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است، عنوان کرد: مأموران انتظامی پس از کشف بار قاچاق، تحقیقات خود را درباره عوامل و شبکه‌های قاچاق انواع ابزارآلات صنعتی و البسه تاناکورا در منطقه ادامه داده و در این راستا دو متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی و پیگیری به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: برای حفظ نظام اقتصادی سالم و پایدار در چارچوب قوانین و مقررات، لازم است بر علل و عوامل پدیده قاچاق تأثیرگذار شده و روش‌های مناسب برای جلوگیری از آن همچون تشدید قوانین مبارزه با قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی ایجاد شود.

یوسف اشرفی در پایان افزود: از شهروندان درخواست می‌شود از خرید و استفاده از کالای قاچاق خودداری کنند چرا که خرید و استفاده از کالای قاچاق علاوه بر اینکه عمل غیرقانونی است، ممکن است باعث ورود افراد به مشکلات حقوقی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد اظهار کرد: از شهروندان عزیز، خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک یا احتمال اقدام به احتکار اقلام ضروری توسط افراد سودجو، به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − دوازده =