تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 0:38
کد خبر : 1443

حجم آب سد مهاباد ۴۰ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال

حجم آب سد مهاباد ۴۰ میلیون متر مکعب بیشتر از پارسال

مدیر امور آب مهاباد گفت: هم‌ اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۰۱ میلیون متر مکعب افزایش یافته که در مقایسه با سال قبل ۴۰ میلیون متر مکعب بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «هالان-۲۴» خالد رحمانی در گفتگو با گروه اجتماعی هالان -۲۴ با اعلام این خبر، اظهار کرد: سال گذشته در بهمن‌ماه حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد ۶۱ میلیون مترمکعب بود اما امسال به دلیل افزایش بارندگی‌ها و زیادشدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب افزایش‌یافته است.

رحمانی تصریح کرد: تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۴۸.۵ متر رسیده درحالی‌که سال قبل از این مقدار نیز ۶ متر کمتر و یک هزار و ۳۴۲ متر بود.

مدیر امور آب مهاباد اظهار کرد: هم اکنون ورودی آب به دریاچه سد در حدود ۶.۹ مترمکعب در ثانیه است که سال گذشته ۲.۱ مترمکعب بود و خروجی آب نیز در هر ۲ سال مقدار مشابه هشت دهم مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با سال قبل تفاوتی نکرده است.

وی در خصوص میزان بارندگی در تاج سد مهاباد نیز افزود: امسال (سال آبی جاری) تاکنون ۱۸۴.۵ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه تاج سد مهاباد ثبت شد درحالی‌که بارش‌های سال گذشته ۱۴۳ میلی‌متر گزارش شده بود.

رحمانی در خصوص سرریزشدن سد مهاباد ابراز امیدواری کرد: در صورت تداوم بارش‌های زمستانی و رسیدن حجم آب ذخیره شده در پشت این سد به ۱۹۲ میلیون مترمکعب، سد سرریز خواهد شد البته برنامه رهاسازی آب هم هنوز ابلاغ نشده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =