تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 6:46
کد خبر : 825

خدمت‌رسانی به معلولان و سالمندان دستور کار نشست مسئولان مهاباد

خدمت‌رسانی به معلولان و سالمندان دستور کار نشست مسئولان مهاباد

در این نشست، دستگاه‌های اجرایی عملکرد خود در این خصوص ارائه و موظف شدند آنچه در خصوص مناسب‌سازی برای تسهیل رفت‌وآمد معلولان و سالمندان برایشان تکلیف می‌شود، محقق کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  هالان-۲۴؛ مسئول واحد زیباسازی شهری شهرداری مهاباد با بیان اینکه سومین جلسه کارگروه مناسب‌سازی محیط شهری با ارائه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص خدمت‌رسانی به جامعه معلولان و سالمندان همراه بود، افزود: شهرداری مهاباد در خیابان‌های اصلی شهر از جمله سید نظام، جمهوری اسلامی، میدان منگور کار مناسب‌سازی را اجرا کرده و محل عبور عابرین پیاده اصلاح شده است.

سیامند معروفی اضافه کرد: در بحث پارک‌های سطح شهر هم مراحل انتخاب پیمانکار انجام شده و در فصل کاری جدید در تمامی پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر، تمامی سرویس بهداشتی‌ها اصلاح و یا اضافه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی هم برای مناسب‌سازی محیط شهری خواستار همکاری برخی از اداره‌ها از جمله بانک‌ها شد.

محمدی گفت: برای رفت‌وآمد معلولان به ادارات و معابر سطح شهر با همکاری برخی ادارات و بانک‌ها مناسب‌سازی‌هایی صورت‌گرفته است و در تلاشیم در این زمینه اقدامات دیگری هم صورت گیرد.

صلاح کردستانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد هم گفت: البته قرار است در بودجه سال آینده شهرداری هم توجه ویژه‌ای به این موضوع شود و همچنین مقرر شد که اعضای این کارگروه در زمینه اجرای این برنامه‌ها متخصصانی را در قالب رابط به کارگروه معرفی کنند.

بر اساس ماده ۹ قانون جامع حمایت از معلولان که سال ۸۳ در مجلس تصویب شد، باید محیط‌های شهری، ساختمان‌ها و وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تردد آسان و مستقل افراد معلول اصلاح و مناسب‌سازی شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − 4 =