تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 0:02
کد خبر : 3715

خرید بیش از ۷۰ هزارتُن گندم در میاندوآب

خرید بیش از ۷۰ هزارتُن گندم در میاندوآب

بیش از ۷۰ هزارتُن گندم مازاد بر نیاز از تاکنون کشاورزان شهرستان میاندوآب خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب گفت: تاکنون ۷۰ هزار و ۳۶۶ تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است و میاندوآب در این زمینه رتبه دوم خرید را در آذربایجان‌غربی به خود اختصاص داده است.

رضا مقدم افزود: این مقدار گندم توسط چهار مرکز خرید تضمینی این شهرستان شامل مراکز خرید روستاهای گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند، خریداری شده است و این روند تا پایان فصل برداشت همچنان ادامه دارخواهد داشت.

مقدم اظهارکرد: به دلیل پایش های مستمر مزارع توسط کارشناسان جهاد کشاورزی و توجه کشاورزان به توصیه های فنی آنها، بیماری زنگ زرد و آفت سن در مزارع غلات به خوبی مدیریت و کنترل شد و گندم تولیدی در شهرستان میاندوآب از کیفیت بالایی برخوردار و عاری از سن زدگی است.

وی، با تأکید بر لزوم تسریع در روند پرداخت مطالبات گندمکاران و کلزاکاران گفت: تاکنون ۲۶ درصد از مطالبات گندمکاران به مبلغ سه هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مقدم، با اشاره به ضرورت جلوگیری از خروج گندم تولیدی از شهرستان به شهرستانهای همجوار، خواستار راه‌اندازی یک مرکزخرید تضمینی محصول گندم در مسیر روستای سرچنار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب، همچنین با اشاره به تولید دو برابری محصول کلزا در این شهرستان نسبت به سال گذشته و وضعیت مطلوب عملکرد تولید کلزا در میاندوآب گفت: امسال بیش از یکهزار و ۷۵۱ تن کلزا توسط مرکز خرید سیمینه میاندوآب از کلزاکاران منطقه خریداری شد.

وی افزود: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزارهکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطبهای مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =