تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:36
کد خبر : 2090

فرمانده نیروی انتظامی مهاباد:

سارقان محتویات خودرو در مهاباد دستگیر شدند

سارقان محتویات خودرو در مهاباد دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی مهاباد از دستگیری سه سارق حرفه‌ای از محتویات خودروهای گردشگران در مهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هالان-۲۴» یوسف اشرفی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: با شکایت‌های مال‌باختگان و با تلاش شبانه‌روزی و بررسی‌های مأموران کلانتری سه سارق حرفه‌ای با کشف ۳۰ فقره سرقت اموال و لوازم خودرو مردم و مسافران، در این شهرستان دستگیر شد.

وی عنوان کرد: به دنبال وقوع سرقت‌های مکرر از خودروهای شهروندان در مناطق مختلف سطح شهر، رسیدگی به این پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: باتوجه به تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که سارق حرفه‌ای در مناطق مختلف مهاباد فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌دهد سارقان با شناسایی پلاک‌های غیربومی، اقدام به سرقت اموال باارزش شهروندان می‌پرداخت و در نهایت با بررسی پایش اطلاعات موجود در صحنه‌های وقوع جرم و سرنخ‌هایی موجود و انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس، متهمان در دام مأموران انتظامی افتادند.

وی تأکید کرد: با رصد هوشمندانه پلیس شناسایی و دستگیر شد متهمان در جریان بازجویی به ۳۰ فقره دستبرد مشابه از خودروها و لوازم خودرو شهروندان در مناطق مختلف شهر اعتراف کردند و همچنین در این راستا دو نفر دیگر مالخر را شناسایی و دستگیر کردند که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

یوسف اشرفی اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک که به سرقت احتمالی منازل مسکونی، مراتب را به قید فوریت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و گزارش کنند این اقدام به پیشگیری از وقوع جرم و حفظ امنیت شهروندان کمک بسزایی خواهد کرد.

اشرفی در ادامه گفت: برای پیشگیری از وقوع سرقت حتما باید از قفل مرکزی خودرو را ببندید و از سیستم امنیتی خودرو استفاده کنید همچنین، از قفل دستی برای درب راننده نیز استفاده کنید و سعی کنید دوربین مداربسته در نزدیکی خودرو نصب کنید به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های اطراف خودرو را ثبت و در صورت لزوم به پلیس گزارش داد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − 6 =