تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مرداد 1403 - 11:38
کد خبر : 3669

رئیس شورای اسلامی مهاباد خبر داد:

ساماندهی چالش‌های ترافیکی در مهاباد

ساماندهی چالش‌های ترافیکی در مهاباد

رئیس شورای اسلامی مهاباد گفت: استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌های خبری برای تشویق رفتارهای مثبت رانندگان و شهروندان به رعایت قوانین ترافیک و حقوق شهروندی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هالان-۲۴» آرش شهابی صبح امروز در گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ اظهار کرد: استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه‌های خبری برای تشویق رفتارهای مثبت رانندگان و شهروندان به رعایت قوانین ترافیک و حقوق شهروندی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این اقدام می‌تواند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی داشته باشد و باعث افزایش انضباط و احترام به قوانین در جامعه گردد به‌کارگیری رسانه‌ها به‌عنوان یک ابزار تأثیرگذار در ترویج رفتارهای مطلوب، می‌تواند بهبود چشمگیری در مسائل ترافیک و حقوق شهروندی به همراه داشته باشد و به ساماندهی و پایبندی بیشتر به قوانین کمک نماید.

رئیس شورای اسلامی مهاباد اظهار کرد: نیاز به توسعه زیرساخت‌های ترافیکی در بافت مرکزی شهر امری ضروری است زیرا افزایش تعداد وسایل نقلیه و جمعیت شهر، منجر به ترافیک چگال و افزایش آلودگی هوا شده است.

وی افزود: بنابراین، اجرای محدودیت‌های کنترلی مانند منطقه‌بندی، تنظیم سرعت و ممنوعیت ورود خودروها به بخش‌های خاص از شهر ضروری است همچنین، راه‌اندازی سامانه پایش تصویری و اتاق مانیتورینگ می‌تواند به کارآمدتر کردن نظارت بر ترافیک، شناسایی نقاط پروانه بستگی و بهبود جریان ترافیک کمک کند.

آرش شهابی درباره ایجاد پیست ماشین‌سواری بیان کرد: پیشنهاد ایجاد پیست برای مسابقات ماشین‌سواری به‌جای افزایش سرعت‌گیرها، به‌منظور کاهش خطرات ناشی از رانندگی با سرعت بالا و ایجاد فضای مناسب برای علاقه‌مندان به این رشته، موردتوجه قرار گیرد.

شهابی در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: احداث پیست‌های مسابقات ماشین‌سواری نه‌تنها باعث افزایش امنیت و کاهش حوادث جاده‌ای مرتبط با رالی‌های شبانه خواهد شد، بلکه فضای جذاب و منحصربه‌فردی را برای علاقه‌مندان به این ورزش فراهم خواهد کرد همچنین، این پروژه می‌تواند به توسعه صنعت گردشگری و ورزش خودرو در منطقه کمک کند و فضای جذاب و تفریحی برای جامعه فعال در زمینه مسابقات ماشین‌سواری ایجاد کند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + هشت =