تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 13:04
کد خبر : 2549

رئیس شورای اسلامی مهاباد مطرح کرد:

شوراها مظهر عقلانیت و خرد جمعی هستند

شوراها مظهر عقلانیت و خرد جمعی هستند

رئیس شورای اسلامی مهاباد گفت: شوراها به‌عنوان نماد مظهر عقلانیت و خرد جمعی هستند و نقش بسزایی در پروسه تصمیم‌گیری دارند.

آرش شهابی در گفتگو با گروه پایگاه خبری اجتماعی هالان-۲۴ ضمن گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شورای اسلامی اظهار کرد: شوراها به‌عنوان نهادی که از طریق مشورت و تبادل نظر، به تصمیم‌گیری‌های بهتر و مؤثرتر تشکیل شده است، وهمچنین از اهمیت بسزایی برخوردار هستند آنان با فراهم‌کردن فضایی برای شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات مختلف شهروندان، به تقویت حکمرانی مشارکتی و افزایش شفافیت در فرایندهای تصمیم‌گیری شهرستان نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: باید به‌خاطر داشت که شوراها به‌عنوان نماد مظهر عقلانیت و خرد جمعی هستند و نقش بسزایی در پروسه تصمیم‌گیری دارند بنابراین، لازم است که با تأکید بر احترام، همکاری و تعامل مؤثر، به‌منظور پیشبرد منافع عام جامعه فعالیت کنند. این روابط سالم و پایدار با شوراها، می‌تواند به رشد و توسعه سالم جامعه کمک کند و باعث پذیرش تصمیمات عادلانه‌ای شود که منافع همگان را در نظر می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی مهاباد دررابطه‌با این خبر بیان کرد: هر روز، شاهد پیشرفت و توسعه چندجانبه شهر هستیم نقش شوراها به‌عنوان نهادی که از تعامل مستقیم با مردم برخوردار است، در ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی شهر بسیار حائز اهمیت و تعیین‌کننده است این تعامل تنگاتنگ با شهروندان، شوراییان را قادر می‌سازد تا نظرات و نیازهای مختلف جامعه را در نظر بگیرند و به بهبود وضعیت شهر کمک کنند.

وی افزود: شوراها، با تبدیل مدیریت شهری به یک موضوع مهم و حیاتی برای جامعه، و همچنین از اهمیت و تأثیر آن بر زندگی شهروندان آگاه شده‌اند.

شهابی خاطرنشان کرد: این روزها، عملکرد مدیریت شهری به‌صورت جدی‌تر و حساس‌تر مورد بررسی قرار گرفته است و این حساسیت و رویکرد به حضور، پیگیری، روشنگری و مطالبه‌گری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بدهکار است که نقش نظارت خود را در این نهاد اجتماعی بازنشست کنند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 4 =