تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 13:49
کد خبر : 636

طرح جمع‌آوری متکدیان در مهاباد اجرایی شد

طرح جمع‌آوری متکدیان در مهاباد اجرایی شد

سرپرست ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد از ساماندهی و جمع‌آوری ۱۰۲ متکدی در مناطق مختلف شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» کامل مولودی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ از افزایش متکدیان در سطح شهر خبر داد و اظهارکرد: تاکنون در مهاباد ۱۰۲ نفر متکدی جمع‌آوری‌شده است که از این تعداد، ۷۱ نفر (حدود ۷۰ درصد) خانم و ۳۱ نفر (حدود ۳۰ درصد) آقا بودند.

وی تصریح کرد: از این ۱۰۲ نفر متکدی، ۳۰ نفر از آنان با أخذ تعهدنامه کتبی از کمپ ترخیص شده است که این تعهدنامه‌ها به‌منظور تضمین عدم بازگشت به مصرف مواد مخدر و اعتیاد بوده و افراد موردنظر به طور کامل با آن پیروی کرده و تحت پشتیبانی و راهنمایی قرار گرفته‌اند.

سرپرست اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد بیان کرد: بیشتر بانوان متکدی، غیربومی بوده و بخشی از آن‌ها به شهرستان خود انتقال یافتند همچنین، ۱۴ نفر دیگر از آنان با شناسایی هویت به خانواده‌های خود تحویل داده شدند.

وی افزود: بیشترین فعالیت متکدیان در ورودی مهاباد و مناطق مرکزی شهر انجام می‌شد برای جمع‌آوری متکدیان و معتادان در سطح شهر، گشت شهری و نیروهای انتظامی به کمک فعالان اجتماعی و سازمان‌های مربوطه، به‌صورت دقیق و با هماهنگ عمل می‌کردند.

 مولودی اظهارکرد: متکدیانی که خارج از شهر فعالیت می‌کند در حوزه اختیارات شهرداری نمی‌باشد و تصمیم بر این شد که نسبت به جمع‌آوری متکدیان خارج از شهر اداره راه اقدامات لازم رو انجام دهد.

وی افزود: برای کمک به نیازمندان، مردم باید از نهادهای حمایتی معتبر و قابل‌اعتماد کمک بگیرند تا کمک‌هایشان به دست فقرا و نیازمندان برسد این اقدام می‌تواند باعث افزایش تأثیرگذاری و کارآمدی کمک‌ها شود همچنین، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در اطلاع‌رسانی و ترویج این موضوع دارند و باید به‌منظور افزایش آگاهی عمومی درباره نحوه صحیح کمک به نیازمندان، اطلاع‌رسانی کنند.

سرپرست اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر با سامانە ۱۳۷ اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری تماس بگیرند.

انتهای خبر/

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 5 =