تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1403 - 0:05
کد خبر : 3856

شهردار مهاباد مطرح کرد:

فعالیت شبانه‌روزی حوزه فضای سبز در مهاباد

فعالیت شبانه‌روزی حوزه فضای سبز در مهاباد

شهردار مهاباد گفت: همکاران واحد فضای سبز شهرداری مهاباد به طور مداوم در سراسر شهر در حال انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی هستند تا به بهبود و نگهداری فضای سبز شهر کمک کنند. 

بابک رستم‌پور عصر امروز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ اظهار کرد: همکاران واحد فضای سبز شهرداری مهاباد به طور مداوم در سراسر شهر در حال انجام فعالیت‌های شبانه‌روزی هستند تا به بهبود و نگهداری فضای سبز شهر کمک کنند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به اهمیت حفظ زیبایی و امنیت شهر، فعالیت‌های تنظیف آب‌نماها، پاک‌سازی آبیاری درختان، و ایمن‌سازی محوطه‌های سبز از علف‌های خشکیده بسیار حائز اهمیت است.

شهردار مهاباد دررابطه‌با این خبر بیان کرد: این اقدامات نه‌تنها به بهبود ظاهر شهر کمک می‌کنند بلکه باعث جلوگیری از وقوع حرائق ناشی از علف‌های خشکیده نیز می‌شوند همچنین، با حذف علف‌های خشکیده و جلوگیری از رخ‌دادن حریق، محوطه سبز شهر را در برابر خطرات آتش‌سوزی محافظت مؤثر کرده و امن‌تر کرده است.

رستم‌پور در ادامه گفتگو افزود: به‌منظور نصب جلو بر مخصوص کابل‌کشی از ابتدای جاده توریستی مهاباد سردشت به سمت جزیره توریستی، ابتدا باید یک برنامه دقیق برای مسیر کابل‌کشی و نصب جلو بر تهیه شود این برنامه باید شامل تحلیل‌های فنی، محاسبات لازم، نقشه‌برداری دقیق و اجرای عملیات بادقت باشد. همچنین، لازم است که در طول عملیات نصب، استانداردها و مقررات ایمنی رعایت شود تا هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

بابک رستم‌پور خاطرنشان کرد: پس از تکمیل نصب جلو بر و کابل‌کشی، نصب برج نوری به‌منظور تأمین روشنایی منطقه گام بعدی خواهد بود در این مرحله، لازم است که برج نور با درنظرگرفتن الگو و شدت نور مناسب طراحی و ساخته شود و همچنین، بهینه‌سازی مکان قرارگیری برج نور به‌گونه‌ای صورت گیرد که پوشش روشنایی بهینه را فراهم کند و به افزایش جذابیت و امنیت منطقه کمک کند.

رستم پور در پایان گفتگو افزود: برای بهبود و زیبایی خیابان جمهوری اسلامی، علاوه بر کاشت نهال، لازم است شاخه‌های خشکیده حذف شده، پاجوش‌ها پاک‌سازی شده و درختان جوان‌سازی شوند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − هجده =