تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 تیر 1403 - 16:11
کد خبر : 3457

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد خبر داد:

فوت یک کشاورز براثر برق‌گرفتگی در مهاباد

فوت یک کشاورز براثر برق‌گرفتگی در مهاباد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد گفت: مبنی‌بر برق‌گرفتگی یک فرد با هویت مشخص واقع در روستای سیچانبلاغ مهاباد گزارش شده است.

سردار فداکار مکری عصر امروز در گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ اظهار کرد: باتوجه‌به تماس شهروندان با آتش‌نشانی، چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰، مبنی‌بر برق‌گرفتگی یک فرد واقع در روستای سیچانبلاغ مهاباد گزارش شده است.

وی با اشاره به حادثه برق‌گرفتگی رخ‌داده عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، علت اصلی برق‌گرفتگی در حین تنظیف استخر کشاورزی با استفاده از دستگاه الکتریکی کارواش بوده است موارد دیگر در دست بررسی قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهد که نیاز به بررسی دقیق‌تر و تحلیل عمیق‌تر این مسئله وجود دارد.

فداکار مکری بیان کرد: در این عملیات برای تأمین ایمنی بلافاصله، ایستگاه شماره دو آتش‌نشانی مهاباد و یک اکیپ مجزا جهت اطفای حریق و ایمن‌سازی محیط به محل حادثه اعزام شدند تلاش‌های بیشتری نیز در جهت افزایش امنیت و کاهش خطرات حادثه صورت گرفت.

وی افزود: در این حادثه برق‌گرفتگی منجر به فوت یک مرد ۳۹ ساله دارای دو فرزند باهویت مشخص با نام کمال عثمانی اهل مهاباد در پی داشته است ولی بر اساس تحقیقات و گزارشات دریافتی علت اصلی این برق‌گرفتگی سهل‌انگاری خود فرد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اظهار کرد: فردی که در اثر برق‌گرفتگی فوت کرده است، یک کشاورز بوده است که مشغول به کار در روستای سیچانبلاغ مهاباد بوده است، این فرد به‌عنوان یک کشاورز، به دنبال تأمین نیازهای خود و خانواده‌اش بود اما متأسفانه، حادثه‌ای ناگوار باعث فوت او شده است.

فداکار مکری خاطرنشان کرد: به همشهریان توصیه می‌شود از اقداماتی که ممکن است منجر به برق‌گرفتگی می‌شود، خودداری کنند در صورت مشاهده هر گونه حادثه، لطفاً فوراً به سامانه ۱۲۵ یا ارگان‌های مربوطه اطلاع دهید.

در حال حاضر، این سازمان در مهاباد فعالیت می‌کند و دارای سه ایستگاه، ۴۲ نفر کارکنان عملیاتی و هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین برای امداد و نجات و اطفای حریق آماده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 1 =