تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 6:42
کد خبر : 845

معابر بی‌نام و ساختمان‌های بدون پلاک در مهاباد ساماندهی می‌شود

معابر بی‌نام و ساختمان‌های بدون پلاک در مهاباد ساماندهی می‌شود

در اجرای این طرح ملی که از زیرساخت های دولت الکترونیک است، شهرداری های سه‌گانه مهاباد، بخشداران و دهیاران، نقش اصلی را بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴؛ استانداردسازی نشانی معابر و پلاک ساختمان‌ها طرحی که امروز با حضور مدیرکل پست آذربایجان غربی در مهاباد به عنوان الگو کلید خورد و شهرداران هم ملزم به پیگیری و اجرای طرح با جدیت شدند.

جواد فتاح زاده، مدیرکل پست آذربایجان غربی گفت: برای تسهیل امور، شیوه‌نامه‌ای به صورت مشترک تدوین و ارائه شد تا وقت مردم هدر نرود. همچنین مقرر شد این طرح با همیاری مردم به صورت خودجوش با هزینه کمتر اجرا شود.

برای اجرای طرحی که هدف آن، تسریع در خدمات‌رسانی است، در مرحله اول، دو منطقه‌ی شهری و مراکز دهستان‌ها شناسایی و انتخاب شد.

حسن عباسی، فرماندار ویژه مهاباد هم گفت: در روستاهای آزاد، دریاس و اگریقاش، شهر گوک‌تپه و در مناطق مکریان و فرهنگیان و در مرحله بعد در شهر خلیفان اجرا و سپس به تمام شهر و روستاها تعمیم داده می شود.

در این جلسه همچنین اعلام شد در آذربایجان غربی، ۷۰ درصد معابر بی نام و بیش از ۸۰ درصد ساختمان‌ها بدون پلاک است و برای بهبود این وضعیت، تمام ادارات و نهاد‌ها باید پای کار باشند.

شهابی، رئیس شورای شهر مهاباد هم در این زمینه می‌گوید: آمادگی داریم به دستگاه‌های خدمات‌رسان کمک کنیم تا فهرست اطلاعات موردنیاز آماده و کدها در قالب یک پلاک در سطح شهرستان ارائه شود.

عثمانی، رئیس اداره پست مهاباد افزود: روستاهای بزرگ‌تر باید شناسایی و اطلاعات آنها دریافت شود تا در جاهایی که طرح هادی اجرا شده، نامگذاری معابر صورت گیرد.

احمدی، بخشدار مرکزی مهاباد هم می‌گوید: باید تمام اقدامات در ابتدای کار، موقعی که پایان کار داده می‌شود صورت گیرد تا در ادامه مشکلی پیش نیاید.

صبوری، بخشدار خلیفان هم گفت: بهتر است فهرستی از سازوکار اجرای طرح به دهیاران ارائه و موارد درخواستی، انتظارات و توقعات مکتوب شود.

در پایان مقرر شد دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، تمام توان و امکانات خود را برای اجرای مناسب طرح استانداردسازی معابر و ساختمان‌های بدون پلاک بکار گیرند.

انتهای خبر/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + چهارده =