تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 13:28
کد خبر : 2700

رئیس شورای اسلامی مهاباد:

باغ شایگان صاحب قرائت‌خانه شد

باغ شایگان صاحب قرائت‌خانه شد

رئیس شورای اسلامی مهاباد گفت: تحویل قرائت‌خانه باغ شایگان به اداره کتابخانه‌های عمومی، یکی از اقدامات مهم‌ترین و بارزترین رویکرد در دوره فعلی بوده است.

آرش شهابی در گفتگو با گروه پایگاه خبری اجتماعی هالان-۲۴ اظهار کرد: تحویل قرائت‌خانه باغ شایگان به اداره کتابخانه‌های عمومی، یکی از اقدامات مهم‌ترین و بارزترین رویکرد در دوره فعلی بوده این اقدام با توجه بر فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقاء سطح علمی و دانش جامعه انجام شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به اهمیت کتاب‌خوانی و نقش آن در توسعه فرهنگ و دانش، ما قصد داریم در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی حمایت‌های خود را گسترش داده و به ساخت خانه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها در مناطق کم‌برخوردار شهرستان پرداخته و سالن‌های مطالعه بازسازی می‌شوند هدف ما، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و معرفی محلات به عنوان شهر پایتخت کتاب است.

رئیس شورای اسلامی مهاباد بیان کرد: با استفاده از منابع مالی و منابع انسانی مناسب، قصد داریم مهاباد را پایتخت کتاب معرفی کنیم و تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه بهبود دهیم.

وی در ادامه خبر افزود: بر اساس گفته استاندارد در شهرستان‌های آذربایجان غربی به‌ازای هر سه تا پنج هزار نفر جمعیت باید یک مرکز فرهنگی احداث شود مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت حداقل ۵۰ مرکز فرهنگی در سطح شهرستان دایر شود و این مراکز فرهنگی می‌توانند به عنوان مکان‌هایی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی برای جامعه محلی خدمت کنند.

آرش شهابی خاطرنشان کرد: در حالی که در سطح شهرستان هشت قرائت‌خانه و کتابخانه وجود دارد و از این تعداد شهرداری مهاباد تا کنون پنج قرائت خانه را در ادوار گذشته و مناطق مختلف احداث که در این دوره بازسازی و تجهیز آنها انجام شده بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در برنامه‌وبودجه شهرداری در سال جاری یک خانه فرهنگ یا قرائت خانه‌ی دیگر در یکی از مناطق کم برخوردار شهر احداث نماییم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 19 =