تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 10:04
کد خبر : 1113

امام‌جمعه مهاباد:

ملت فلسطین با اراده قوی به پیروزی میرسند

ملت فلسطین با اراده قوی به پیروزی میرسند

امام‌جمعه مهاباد گفت: ملت فلسطین با یاری خداوند و همراهی جبهه مقاومت، در مقابل رژیم صهیونیستی پایدار خواهند ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « هالان-۲۴ » به نقل از گروه اجتماعی پایگاه خبری هالان-۲۴؛ عبدالسلام امامی در خطبه نمازجمعه این هفته در مسجد جامع مهاباد ضمن گرامیداشت روز پدر اظهار کرد: پدر یک جایگاه بسیار مهم و خاص در خانواده دارد او نه‌تنها نماینده حق و عدالت است، بلکه نمادی از محبت و مهربانی و مراقبت نیز می‌باشد خداوند متعال در قرآن کریم فرموده‌اند که جایگاه و مقام پدر و مادر بسیار بالا و والاتر از هر چیز دیگر است بنابراین، احترام و اطاعت از آنان یک وظیفه مقدس است که همه فرزندان باید به آن پایبند باشند.

امامی در ادامه گفت: وظایف اولاد در برابر پدر و مادرشان شامل رفتار حسن، احترام، توجه و محبت به آنان است همچنین، آن‌ها باید با لطافت و با لفظ‌های خوشایند به پدر و مادرشان رفتار کنند این علاوه بر آسودگی روحی پدر و مادر، به خود فرزندان نیز سود می‌رساند.

وی تصریح کرد: پدر، سرچشمهٔ آرامش و پناهگاه خانواده است وجود پدر باعث قوت قلب خانواده می‌شود و او یک نعمت الهی است پدر کسی است که برای رفاه و آسایش خانواده تلاش و کوشش می‌کند کسانی که از نعمت پدر محروم شدند یا فوت کرده بهتر می‌دانند که چه نعمتی را از دست دادند،

امامی گفت: اولین رفیق و مشاور ما پدرمان است اولاد مؤظف است گوش‌ به‌فرمان پدر و مادر باشد، بدون هیچ‌گونه بهانه‌ای سعی کنید هفته‌ای چندین بار به پدر و مادر خود سر بزنید حضور شما به آنان نشان خواهد داد که از اینکه پدر و مادر شماست، چقدر قدردانی می‌کنید و این باعث خوشحالی و آسایش آنان خواهد شد.

امام‌جمعه مهاباد بیان کرد: کسانی که پدر خود را ازدست‌داده‌اند یا از نظر حضور فیزیکی و عاطفی او محروم هستند، باید بدانند که مادر با پر کردن جایگاه پدر، نقش بسیار مهم و حیاتی را در زندگی آن‌ها ایفا می‌کنند.

وی افزود: مادران به‌تنهایی توانایی این را دارند که عشق، حمایت و راهنمایی لازم را برای رشد و توسعه فرزندان خود فراهم کنند آن‌ها با تلاش و صبر، همچنین با اعتقاد به خود و قوانین اخلاقی، موفق به جبران نقص‌های محتمل در زندگی بدون پدر خود می‌شوند.

عبدالسلام امامی خاطرنشان کرد: شهدای غزه به بیش از ۲۶ هزار نفر رسیده است که بیش از ۱۰ هزار نفر از آن‌ها کودکان بی‌گناه فلسطینی هستند این وضعیت ناعادلانه و ظلم آمیز ادامه دارد و رژیم صهیونیستی با بمب‌های خود، زیر سؤال قراردادن حقوق بشر و منافع مردم فلسطین را به چالش کشیده است.

امامی در پایان خطبه نمازجمعه این هفته بیان کرد: با یاری خداوند متعال، ملت فلسطین با همراهی قوی و جبهه مقاومت، در این نبرد برای رسیدن به پیروزی نهایی علیه این رژیم منحوس، تلاش خواهند کرد و با تصمیم و اراده قوی، آن‌ها به دستاوردهای بزرگ و تحقق آرزوهایشان در راستای استقلال و عدالت خواهند رسید.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + دو =