تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 1:39
کد خبر : 1091

پرداخت هزینه‌های درمان کمرشکن شده است

پرداخت هزینه‌های درمان کمرشکن شده است

هزینه‌های کمرشکن بیشتر مراکز درمانی درون شهر، از جمله کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی، اغلب با دفترچه بیمه سلامت و دفترچه روستایی خدمات انجام نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « هالان-۲۴ » به نقل از گروه اجتماعی پایگاه خبری هالان-۲۴؛ امروزه یکی از مشکلات اساسی مردم، هزینه‌های درمان است که برای بسیاری از خانواده‌ها بسیار سنگین شده است هزینه‌های درمان به‌عنوان یک بخش اساسی از هزینه‌های خانوار محسوب می‌شود و بسیاری از افراد با این معضل چندین سال است دست‌وپنجه نرم می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های درمان خود را پرداخت کنند افزایش هزینه‌های درمان به چالش کشیدن زندگی روزمره مردم منجر شده و نگرانی‌های جدی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

بیشتر مراکز درمانی درون شهر، از جمله کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی، اغلب با دفترچه بیمه سلامت و دفترچه روستایی خدمات انجام نمی‌دهند به‌عبارت‌دیگر، این مراکز به‌صورت مستقل خدمات به مردم ارائه می‌دهند.

این وضعیت باعث شده که بسیاری از مردم برای درمان نیازهای خود به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند بااین‌حال، بیمارستان‌ها ظرفیت پاسخگویی به تعداد زیاد بیماران را ندارند.

هزینه‌های درمان کمرشکن شده است

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن توان مالی، درمان خود را رها می‌کنند هزینه‌های درمان به‌گونه‌ای افزایش‌یافته است که بسیاری از افراد توان پرداخت آن را ندارند و این وضعیت نگران‌کننده است.

یکی از شهروندان مهاباد در گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ درباره حق ویزیت کارشناسان تغذیه اظهار کرد: جهت گرفتن مشاوره برای تغذیه و رژیم به کارشناس تغذیه مراجعه کرده و هنگام پرداخت حق ویزیت منشی دکتر گفت هزینه ویزیت ۲۵۰ هزار تومان می‌شود متأسفانه اختلاف زیادی بین حق ویزیت یک متخصص با مشاور تغذیه وجود دارد حق ویزیت یک دکتر متخصص ۱۳۰ هزار تومان است.

علت اصلی این اختلافات نبود نظارت و بازرسی بر عملکرد پزشکان و مشاورین تغذیه است هرکس هر مبلغ دلشان میخواد از مریض دریافت می‌کنند، در آخر هم گفتن که نمی‌توانند داروها را به‌صورت نسخه آنلاین بنویسند و هزینه چند تا قرص گیاهی معمولی ۳۰۰ هزار تومان شد.

یکی دیگر از شهروندان مهاباد در گفتگو با گروه اجتماعی هالان-۲۴ اظهار کرد: حق ویزیت یک متخصص زنان و زایمان باتوجه‌به دانش و تخصص خاصی که دارد، اغلب ۱۳۵ هزار تومان است از طرف دیگر، کارشناس مامایی برای یک معاینه معمولی نیز حق ویزیت بالای ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

تاکنون مشکلاتی که مطرح شده این است که چرا هیچ‌گونه نظارت یا تعیین حداقل و حداکثر قیمت برای خدمات پزشکی و مامایی صورت نمی‌گیرد.

بر اساس گزارشات دریافتی گروه اجتماعی پایگاه خبری هالان-۲۴: بسیاری از دکترهای متخصص و فوق‌تخصص، به دنبال فرار از پرداخت مالیات هستند و برای این منظور به بیماران خود پیشنهاد خرید سکه یا دلار می‌دهند دکترها این روش پرداخت رو به یک شرایط اجباری تبدیل کرده‌اند تا شامل مالیات نشوند این رفتار نه‌تنها نقض قوانین مالیاتی است، بلکه باعث ضربه به اعتماد عمومی به حرفه پزشکی نیز می‌شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌‌ غربی واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 19 =