تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 0:12
کد خبر : 1940

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی:

کشف و ضبط ۴.۵ تن مواد مخدر امسال در آذربایجان‌غربی

کشف و ضبط ۴.۵ تن مواد مخدر امسال در آذربایجان‌غربی

۴.۵ تن مواد مخدر امسال در آذربایجان‌غربی کشف و ضبط شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴؛ جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال ۴.۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده و در این راستا ۱۱ ‌هزار و ۹۰۰ متهم شامل قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر، ۳۰۰‌ خودرو توقیف و یکهزار و ۸۱۴ طرح ‌عملیاتی شده اند.

سرهنگ سامان غنی زاده، با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تلفات سوانح رانندگی درون و برون شهری نسبت به پارسال در استان افزود: امسال ۶۵۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد، ۵۱۷ نفر مربوط به تصادفات برون شهری و ۱۳۵ نفر مربوط به سوانح درون شهری است.

سرهنگ غنی زاده، همچنین از کشف ۱۲۰ درصدی پرونده های قتل در استان خبر داد و گفت: ۹۸ درصد قتل های امسال و اضافه بر آن بخشی از قتل های سال گذشته نیز کشف شده است.

وی، با اشاره به کشف ۹۹ درصد پرونده های جعل و دستگیری ۲۴۶ جاعل در این مدت در استان اظهار کرد: امسال همچنین ۹۹‌ درصد کلاهبرداری ها کشف و ۲۹۰ کلاهبردار دستگیر شده اند.

سرهنگ غنی زاده افزود: ۸۵ درصد سرقتهای مهم و ۵۱ درصد کل سرقت های امسال در استان کشف شده و وقوع سرقت امسال پنج درصد کاهش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان از نظر وقوع فراوانی سرقت رتبه ۱۹ و همچنین از نظر سرقت نسبت به جمعیت رتبه سی و چهارم و پایانی کشور را دارد که با توجه به این آمار، امن ترین استان در حوزه سرقت است و در این راستا امسال ۱۸۲ شبکه سرقت متلاشی و بیش از ۱۱ هزار سارق و مالخر دستگیر شده است.

وی، ارزش ریالی جرایم اقتصادی واقع شده در آذربایجان غربی را در سال ۱۴۰۲به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال هزار و ۲۵۱ پرونده حوزه جرایم اقتصادی بررسی و بیش از دو هزار خودرو مربوط به قاچاق کالا توقیف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، همچنین از کشف ۸۷ درصدی جرایم سایبری امسال در استان خبر داد و افزود: ارزش ریالی این پرونده ها، هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − 1 =