تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 16:02
کد خبر : 1862

شهردار مهاباد:

گام مؤثر در ساماندهی ترافیک مهاباد

گام مؤثر در ساماندهی ترافیک مهاباد

شهردار مهاباد گفت: به‌منظور رفع بار ترافیکی مهاباد احداث فاز اول کمربندی جنوب شهر، اتصال منطقه پشت تپ به بلوار حسن‌زاده آغاز شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «هالان-۲۴» بابک رستم‌پور در گفتگو با گروه اجتماعی هالان -۲۴ با اعلام این خبر، اظهار کرد: به‌منظور رفع مشکلات ترافیکی مهاباد، اقداماتی به‌عمل‌آمده است که شامل احداث فاز اول کمربندی جنوب شهر، اتصال منطقه پشت تپ به بلوار حسن‌زاده آغاز شده، این اقدامات باهدف بهبود جریان ترافیک در منطقه پشت‌تب و همچنین کاهش فشار وحشتناک ترافیک در داخل شهر که در دستور کار شهرداری مهاباد در ششمین دوره شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین، با شروع اجرای عملیات رینگ کمربندی جنوب شهر مهاباد به منطقه پشت تپ و بلوار حسن‌زاده، همراه با احداث کمربندی “صبح مکریان” نشان از توجه ویژه شهرداری مهاباد به بهبود و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و بار ترافیکی در این منطقه را دارد.

شهردار مهاباد درباره مشخصات این پروژه بیان کرد: این پروژه با طول ۱۱۰۰ متر و عرض ۲۰ متر، این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد و امیدواریم که با بهبود زیرساخت‌های شهری، رفاه و راحتی شهروندان را افزایش داده و به توسعه پایدار منطقه کمک کند.

رستم پور افزود: ترافیک یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه مردم شهرستان است و همچنین ترافیک در مدیریت شهری یک چالش به شمار می‌رود، برای برطرف‌کردن این مشکل شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد با اقدامات مثبت و دوراندیشانه خود در حال اجرای ۲ کمربندی در شمال و جنوب شهر می‌باشند، با این توصیف که یکی از شیوه‌های مؤثر برای حل مشکل ترافیک و تردد آسان، ایجاد رینگ ارتباطی بین دو منطقه و همچنین در دسترسی آسان شهروندان به مناطق مختلف شهر است.

بابک رستم‌پور خاطرنشان کرد: با احداث کمربندی‌های شهری، ترافیک شهری بهبود می‌یابد و زمان سفر افراد کاهش می‌یابد همچنین، با فضای سبز و پارک‌های عمومی که در اطراف کمربندها احداث می‌شوند، زندگی شهروندان نشاط و آرامش‌بخش می‌شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + یک =