تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1403 - 0:04
کد خبر : 3491

گرم ترین روز آذربایجان غربی

گرم ترین روز آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی گرم‌ترین روز خود را در سال ۱۴۰۳ تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: الگوهای هواشناسی تابستانی دراستان تقویت شده و آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته، گرم‌ترین روز خود را در سال ۱۴۰۳ تجربه کرد.

اردلان محمدپورافزود: با ورود امواج جنوبی به منطقه و پدیده تقویت الگوی تابستانی، دمای هوا دراستان افزایش یافته به گونه‌ای که طی ۲۴ ساعت گذشته حداکثر دمای هوا در پلدشت به ۴۰ درجه سانتی‌گراد، مهاباد، بوکان و نقده ۳۸ درجه سانتی‌گراد، شوط و چایپاره ۳۷ درجه سانتی‌گراد، اشنویه سلماس و ارومیه هم به ۳۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی تصریح کرد: این روند افزایشی دمای هوا تا روز سه‌شنبه هفته جاری در آذربایجان‌غربی ادامه دارد و طبق بررسی نقشه های هواشناسی از روز چهارشنبه دمای هوا ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: همزمان با این موج گرمای هوا در مناطق جنوبی استان پدیده خاصی پیش‌بینی نمی‌شود اما در مناطق شمالی استان احتمال افزایش ابر و بارش باران پراکنده وجود دارد.

محمدپوراضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و اشنویه با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود. در این مدت دمای هوا در مهاباد هم بین ۱۹ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 10 =