تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 4:19
کد خبر : 814

۲۰ تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

۲۰ تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد کشف شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این شبکه امسال در مجموع بیش از ۲۰ تُن مواد غذایی غیرقابل مصرف در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «هالان-۲۴» ؛ این مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی شامل سس، آبلیمو، کیک، نوشابه، نمک، تخمه و آجیل حاوی رنگ شیمیایی غیرمجاز برخی دیگر از اقلام غذایی بود که توسط کارشناسان ضبط و با دستور دادستان امحا شد.

وی اضافه کرد: این مقدار مواد غذایی به دلیل تقلبی بودن و فقدان مشخصات ۹ گانه و فاسدشدن به علت رعایت‌نکردن شرایط نگهداری توقیف شده بود و در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان را با خط مواجه سازد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: کارشناسان این شبکه امسال در مجموع ۷۵ مورد را به دلیل تخلف بهداشتی به قضایی معرفی و ۹ فروشگاه را نیز به دلیل عرضه مواد غیربهداشتی پلمب کردند.

وی از شهروندان خواست مواد غذایی و پروتئینی موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به شماره تلفن‌های با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ گزارش دهند.

وی افزود: شرایط ۹ گانه شامل نام محصول، نام و آدرس کارخانه تولیدکننده، شماره پروانه (ساخت یا کد بهداشتی)، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، وزن، شرایط نگهداری ترکیب و فرمول فرآورده از جمله ساخت ایران است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است، ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی و چهارهزار و ۶۳ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در این شهرستان فعالیت دارند.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − دو =