تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 0:05
کد خبر : 4425

رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر مهاباد خبر داد:

ورزش نقش کلیدی در تأمین سلامتی دارد

ورزش نقش کلیدی در تأمین سلامتی دارد

رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روح است که نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هالان-۲۴» طاهر جنگلی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت‌بدنی و ورزش در گفتگو با گروه اجتماعی خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: ورزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامت جسم و روح است که نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی افراد دارد فعالیت‌های ورزشی نه‌تنها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، بلکه موجب کاهش استرس و اضطراب نیز می‌شوند.

وی تصریح کرد: با افزایش سطح فعالیت بدنی، افراد احساس انرژی بیشتری کرده و توانایی مقابله با چالش‌های روزمره را پیدا می‌کنند.

رئیس کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر مهاباد دررابطه‌با این خبر اظهار کرد: علاوه بر فواید فردی، ورزش به‌عنوان یک عامل اجتماعی نیز شناخته می‌شود که می‌تواند زیربنای سالم‌سازی جامعه باشد مشارکت در فعالیت‌های ورزشی گروهی، حس همبستگی و همکاری را در بین افراد تقویت کرده و موجب ایجاد روابط مثبت اجتماعی می‌شود این تعاملات اجتماعی نه‌تنها به ارتقاء سطح فرهنگ عمومی کمک می‌کند، بلکه زمینه‌ساز ایجاد یک جامعه سالم‌تر و پویاتر خواهد بود.

وی افزود: در نهایت، ورزش به‌عنوان پایدارترین ابزار برای مقابله با انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی مطرح است. با فراهم‌کردن فضایی سالم برای تخلیه انرژی‌های منفی و پرورش مهارت‌های اجتماعی، ورزش می‌تواند جوانان را از مسیرهای انحرافی دور کند. بنابراین، ترویج فرهنگ ورزش در جامعه نه‌تنها به‌سلامت جسمانی افراد کمک می‌کند بلکه به تقویت ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی نیز منجر خواهد شد.

طاهر جنگی در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: هفته تربیت‌بدنی و ورزش، از مساعی و تلاش‌های کلیه مدیران ورزشی، دست‌اندرکاران هیئت‌ها و باشگاه‌ها، قهرمانان، پیشکسوتان، ورزشکاران، مربیان، داوران، خبرنگاران ورزشی و به‌طورکلی جامعه بزرگ ورزش شهرستان مهاباد در تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ورزشی تقدیر و تشکر نموده، از درگاه خداوند متعال، توفیق روزافزون همگان را در راه خدمت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتلای ورزش دیارمان، مسئلت دارم.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + نوزده =