تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تیر 1403 - 9:21
کد خبر : 3440

شهردار مهاباد مطرح کرد:

پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی در اطراف مهاباد

پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی در اطراف مهاباد

شهردار مهاباد از توسعه و پاک‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی شهر از نخاله‌های ساختمانی، تمیزکاری و آراستگی معابر خبر داد.

بابک رستم‌پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴ اظهار کرد: توسعه و پاک‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی شهر از نخاله‌های ساختمانی، تمیزکاری و آراستگی معابر، موجب افزایش جذابیت و زیبایی شهر می شود و همچنین باعث بهبود کیفیت زندگی شهروندان و از طرف دیگر موجب افزایش ارزش املاک و ملک‌ها در منطقه می‌شود، جلوگیری از تجمع زباله و آلودگی هوا، تحفظ محیط‌زیست و حفظ منظر شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم گرفته شده توسط کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مهاباد (سایت سیدآباد)، هرگونه دفن نخاله‌های عمرانی، ساختمانی و خاک‌های حاصل از خاک‌برداری در محدوده شهر و خارج از حریم تعیین شده غیرقانونی است و به‌عنوان یک تخلف در نظر گرفته می‌شود.

شهردار مهاباد دررابطه‌با این خبر بیان کرد: افراد متخلف با طبق قانون شهرداری‌ها و قوانین مدیریت پسماند (بخش‌های ۵۵، ۱۶ و ۲۰) مورد بررسی قرار خواهند گرفت به‌منظور اجرای این تصمیم، سایت پسماند سیدآباد به‌عنوان محل مناسب برای جابه‌جایی و دفن نخاله‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شهروندان باید طبق مقررات و دستورالعمل‌های مربوط، نخاله‌های ساختمانی حاصل از فعالیت‌های ساخت‌وساز خود را به‌وسیله شرکت‌های مجاز جمع‌آوری کنند تا این نخاله‌ها به محل تخلیه مشخص شده منتقل شوند.

بابک رستم‌پور تأکید کرد: همچنین، ضروری است که شهروندان خودروهای فرسوده و اسقاطی خود را در پارکینگ یا مکان‌های مناسب نگهداری کرده و از رهاسازی آن‌ها در مناطق عمومی شهر خود پرهیز کنند. این اقدامات به حفظ زیبایی شهر، حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از تأثیرات منفی بر جامعۀ محلی کمک مؤثر خواهد کرد.

بابک رستم‌پور در پایان گفتگو خاطرنشان کرد: از تمامی همشهریان گرامی و پیمانکاران فعال در این زمینه درخواست می‌شود که با رعایت این نکات، همکاری لازم را با مأموران کنترل شهرداری مهاباد به عمل‌آورند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =