تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 11:19
کد خبر : 918

رئیس فرآورده‌های نفتی:

آشفتگی قیمت گاز مایع در مهاباد

آشفتگی قیمت گاز مایع در مهاباد

رئیس شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ناحیه مهاباد گفت: در آذرماه قیمت گاز مایع با نوسانات بسیار زیاد روبرو شد دلیل اصلی این نوسانات اطلاعیه انجمن صنفی گاز مایع کل کشور بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری « هالان-۲۴ » به نقل از پایگاه خبری هالان-۲۴؛ مشکلی که این روزها مردم مهاباد را آزار می‌دهد، قیمت گاز مایع است در چند هفته اخیر، قیمت‌های گاز پیک‌نیک به‌شدت افزایش‌یافته و به‌صورت نجومی بالا رفته است به‌عنوان‌مثال، حجم پنج کیلویی گاز پیک‌نیک با قیمت‌های ۷۰ هزار، ۹۰ هزار و ۱۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

بر اساس تحقیقات میدانی خبرنگار هالان-۲۴: افرادی سودجو بدونه هیچ‌گونه پروانه‌ای و مجوز قانونی در حال ارائه خدمات هستند اکثریت کسانی که گاز مایع می‌فروشند به طور آزاد عرضه می‌کند و قیمت گاز مایع به روش آزاد یک پک نیک پنج کیلویی رو با ۱۲۰ هزار تومان به مردم شهر عرضه می‌کنند.

مردم نگران گران‌تر شدن گاز مایع هستند

خبرنگار هالان-۲۴ برای بررسی میدانی این موضوع راهی بازار مهاباد شد رحیم برجاس یکی از شهروندان مهاباد که ساکن خیابان هواشناسی بود در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: دو هفته قبل قصد داشتم دوتا پک نیک پنج کیلویی رو پر کنم، وقتی قیمت گاز مایع رو پرسیدم فروشنده گفت هزینه پر کردن هر پک نیک ۱۲۰ هزار تومان است بنده کلاً از این کار منصرف شدم.

وی در ادامه افزود: به چندین منطقه مراجعه کردم، از جمله باغ شایگان، خیابان دانشگاه، زمین‌های شهرداری و ملاجامی، قیمت‌ها متفاوت بود کلاً در حالت نوسان بود و از ۷۰ هزار تومان شروع شده و در آخر به ۱۲۰ هزار تومان رسید با این حال، من با قیمت ۷۰ هزار تومان پک نیک‌ها را پر کردم.

یکی دیگر از شهروندان مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: ما هر دو هفته یک‌بار از روستای بفروان به شهر می‌آییم تا کپسول گاز و دو پک نیک پنج کیلویی برای مصرف شخصی خودمان را تأمین کنیم. قیمت‌ها به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. قبلاً با هفت هزار تومان می‌توانستم یک پک نیک را پر کنم، اما اکنون باید بالغ بر ۸۰ هزار تومان هزینه کنم تا یک پک نیک را در اختیار داشته باشم. علاوه بر این، نصف حجم آن به هوا و آب تقطیر شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» محمود تیردادی در گفتگو با خبرنگار اظهارکرد: بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایشگاه منتشر شده است، از اول دی‌ماه ۱۴۰۲، خدمات و توزیع گاز به دو روش انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه اعلام شده روش اول گاز یارانه‌ای خواهد بود که با قیمت ۲۷ هزار ۹۰۰ تومان برای مشتریان که در روستا زندگی می‌کنند و فاقد گاز شهری هستند از طریق کارت‌بانکی خود سرپرست تغذیه می‌شود.

وی در ادامه افزود: توزیع‌کنندگان گاز مایع، برای مشتریانی که نیازمند این محصول هستند، قادر خواهند بود آن را با قیمت ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان (که ۱۰ درصد بالاتر از قیمت اعلام شده است) به هر مقداری که نیاز دارند، تأمین کنند.

رئیس شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ناحیه مهاباد بیان کرد: در آذرماه قیمت گاز مایع با نوسانات بسیار زیاد روبرو شد دلیل اصلی این نوسانات اطلاعیه انجمن صنفی گاز مایع کل کشور بود که در عرض یک ماه چهار مورد اطلاعیه انتشار داد بود که در هر مورد قیمت‌های متفاوتی ابلاغ شده بود.

تیردادی خاطرنشان کرد: در آذرماه قبل از ساماندهی، چندین مورد افزایش قیمت گاز مایع در محدوده شهر و داخل شهر مشاهده و گزارش شده بود. به‌عنوان‌مثال، کپسول سیلندر گاز با ظرفیت ۱۱ کیلوگرم با قیمت ۳۱۴ هزار تومان در دسترس بود. اما بر اساس مصوبه اعلام شده، از اول دی‌ماه، قیمت‌های گاز مایع به‌صورت رسمی تثبیت شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + ده =