حدود ۱۶ هزار نفر به طور متوسط سالانه در حوادث رانندگی کشور جان خود را از دست میدهند
این آمار در دهه هشتاد حدود دو برابر بود اما قانون مجلس مبنی بر اجبار رانندگان و سرنشینان برای استفاده از کمربند ایمنی، ازسیاستهای اثرگذار در کاهش تلفات حوادث رانندگی بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هالان-۲۴؛ درویشخان اولین جان باخته تصادفات رانندگی تاریخ ایران در سال ۱۳۰۵ شناخته میشود.
از این تاریخ به بعد هرچه خودرو بیشتر شد تعداد تصادفات و جانباختگان هم افزایش یافت تا اینکه تعداد کشتههای تصادفات در سال ۷۵ به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.
آماری که مسئولان وقت پلیس راهور بخشی از آن را به نبستن کمربند ایمنی یا استفادهنکردن از کلاه ایمنی مربوط میدانستند و جز توصیه به رانندگان کاری نمیتوانستند بکنند.
بهمن ۷۶ مجلس دست به کار شد. قانون الزام استفاده از کمربند و کلاه ایمنی در حین رانندگی به تصویب نمایندگان مردم رسید.
قانونی که بستن کمربند ایمنی را برای رانندگان و سرنشینان ردیف اول خودروها در بزرگراههای درونشهری و جادهها و همچنین گذاشتن کلاه ایمنی را برای سرنشینان موتورسیکلتها اجباری کرد تا میانه دهه ۸۰ اجرای این قانون جدی گرفته نشد و آمار فوتیهای تصادفات هر سال بیشتر شد تا به حدود ۲۸ هزار نفر رسید بعد از این بود که الزام به بستن کمربند و گذاشتن کلاه ایمنی جدی گرفته شد.
اواخر سال ۸۹ در اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بستن کمربند ایمنی برای راننده و همه سرنشینان و همچنین استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و ترکنشینان هر نوع موتور سیکلت اجباری شد.
مسئولان پلیس راهور میگویند قانون مجلس تعداد فوتیهای تصادفات را کم کرد.
انتهای خبر/
برچسب ها :تصادفات رانندگی ، درویش خان ، مهاباد
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰